Strona internetowa dla swojej firmy to standard. Wiąże się to z wieloma korzyściami. Klienci poszukujący konkretnych towarów i usług często szukają adresów w sieci, zanim odwiedzą stronę internetową firmy. Digitalizacja nabrała tempa od czasów epidemii. Jak sprostać współczesnym wyzwaniom i zarządzać biznesem online swojej firmy?

Firmy internetowe powinny być świadome aspektów prawnych

Do strefy internetowej możesz przenieść jednoosobową działalność gospodarczą, spółkę, czy sklep. Jeśli prowadzisz firmę zdalnie, będziesz musiał zapewnić sprzęt i uzgodnić zakres ich obowiązków zawodowych. Należy pamiętać, że "praca zdalna", jak nazywa się ją w polskim Kodeksie Pracy, jeszcze nie istnieje.

Nieco trudniejsze może być przeniesienie sklepu, który do tej pory znajdował się w Internecie. E-commerce, znany również jako. Sklepy internetowe muszą posiadać np. politykę prywatności, politykę cookies, regulamin. W pierwszej kolejności musimy zdecydować się na zakup i hosting domeny.

Domena dla firmy

Domena składa się z nazwy, oraz typu strony. Nazwa firmy jest zazwyczaj nazwą domeny. Typ występuje po kropce. W Polsce najczęściej będzie ona miała postać.pl.com.org. Istnieje wielu pośredników, którzy mogą pomóc w rejestracji domeny i zawarciu umowy na jej utrzymanie. Jeśli wybrana przez nas nazwa jest dostępna, zaproponują nam oni możliwość natychmiastowej rejestracji. Otrzymujemy alternatywne opcje, jeśli wybrana przez nas nazwa nie jest dostępna. Jeśli domena jest już własnością, ale chcemy zmienić nazwę strony, możemy ją odkupić od obecnego właściciela. W tym procesie może pośredniczyć kilka serwisów.

Hosting

Hosting to przechowywanie obrazów, tekstów i innych informacji, które są udostępniane w sieci komputerowej (serwerze). Strona musi być dostępna i funkcjonować prawidłowo przez serwer. Istnieje wiele pakietów hostingowych dostępnych. Różnią się one ceną i specyfikacją. Musimy wybrać odpowiedni pakiet dla naszej firmy i potrzeb.

Niezbędne narzędzia do prowadzenia biznesu online

Prowadzenie biznesu online może być łatwiejsze, jeśli korzysta się z narzędzi dostępnych online. Ważne jest, aby zainteresować się narzędziami komunikacyjnymi, które pozwalają na porozumiewanie się z zespołem i realizację zadań grupowych. Mogą to być komunikatory internetowe lub aplikacje takie jak Microsoft Teams, które pozwalają na udostępnianie plików i czaty wideo.

Warto korzystać z wirtualnych chmur do udostępniania i przechowywania plików. Eliminuje to ryzyko utraty danych, np. w wyniku awarii komputera. Pozwala w łatwy sposób dzielić się dokumentami z pracownikami.

Dostępnych jest wiele aplikacji, które mogą pomóc w zarządzaniu projektami. Należą do nich Trello i Asan, które pozwalają na przypisywanie zadań konkretnym pracownikom i monitorowanie postępów w zarządzaniu projektami. Trello i Asan pozwalają na przypisywanie zadań konkretnym pracownikom, monitorowanie procesu zarządzania projektami oraz prowadzenie wirtualnego kalendarza z projektami i terminami ich realizacji.